Початкова школа

Навчання грамоти. Слово. Звук. Буква. Звук [о], буква «о». 1 клас.

16 грудня 2010 - Люмила Корнійчук

Тема: Слово. Звук. Буква. Звук [о], буква « о ».

Мета: Вчити визначати звуковий склад слова, послідовно і правильно називати звуки в слові. Позначати звуки буква­ми. Розвивати вміння слухати, відповідати на питання.
Обладнання: малюнок оси, набірне полотно, індиві­дуальна розрізна азбука.
 
Хід уроку
1.   Вступне слово вчителя.
Діти! Ви вперше прийшли до школи. І тепер вже школярі. В школу ви прийшли, щоб навчитися читати, писати, рахувати.
А як же ви навчитеся цьому? Навчитися можна шляхом спілкування з учителем, товаришами, підручником, книжкою. А за допомогою чого ми спілкуємося між собою?
– За допомогою мови.
Ми українці. І спілкуватимемося між собою за допомогою української мови. Мова наша складається із звуків, які об’єднуються в слова.
Назвіть будь-які слова: мама, тато, школа, квітка...
 
2. А зараз роздивимося книжку, яка називається "Українські народні казки". Я вам прочитаю уривок з української народної казки. А ви від­гадаєте, як називається ця казка.
– Хто, хто в цій рукавичці живе?
– Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик - по­бігайчик та лисичка - сестричка. А ти хто?
– Ця казка називається "Рукавичка".
– А хто ще попросився жити в рукавичці?
– Що ви можете сказати про звірів?
– Вони були добрі і хотіли всі жити дружно.
– Я хочу, щоб ви теж подружилися, допомагали один одному. А ви хочете так читати? Щоб навчитися читати, треба вивчити букви.
 
3. На дошці малюнок оси.
– Хто зображений на малюнку?
– Оса.
– Що ви знаєте про осу?
– Оса – це комаха. У неї прозорі крила. Тулуб в жовту і чорну смужку, 6 лапок. У оси є жало. Вона ним може уколоти. Тому її не можна зачіпати.
– Хором скажіть: оса. О - С - А
– Який звук ви почули на початку слова? Яку букву побачи­ли?
–  Букву О. Звуки ми вимовляємо. Букви бачимо і пише­мо.
 
4.  Візьміть пластилін і виліпіть букву О, о.
 
5. Фізкультпауза.
Раз – підняти руки вгору,                        
Два – нагнутися додолу,                          
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три - чотири - прямо стати,
Будем знову починати
 
6. Робота в зошитах.
– Перед вами зошит в клітинку. Справа знаходиться червона лінія. За цю лінію заходити не можна. Буква Оявляє собою витягнутий кружечок, який називається овал. (Діти за зразком друкують велику і малу О о.)
Вивчаємо віршик про букву О.
 
Буква "О" така - от кругла,
Хто не бачив - подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
 
7. На дошці малюнки: огірки, осел, мак, олень, оси, помідор.
Назвати предмети на малюнках, які починаються зі звука [о].
 
8. Запам’ятаємо чистомовку.
О - О - О - світить сонце у вікно.
 
10. Уривок з якої казочки я вам прочитала на початку уроку?
Слухання.Я хочу, щоб ви навчилися мене слухати. Я буду читати, а ви уявляти те, про що я читаю. Читання казки "Рукавичка" вчителем.
Відповідаємо на питання:
– Хто загубив рукавичку?
– Хто знайшов?
– Хто забрав рукавичку?
Перерахувати звірів, що поселились в рукавичці: мишка, жабка, лисичка, вовчик, кабан, ведмідь.
– В якому слові є буква О(вовчик)
 
11. Підсумок.
– Яке слово ми вивчили?
– Який звук ми почули на початку слова?
– Яку букву ми надрукували?
– За допомогою чого люди спілкуються між собою?
 
Файли до статті:

article161_1.doc | 41,5 Kб | Завантажено: 710 разів
Рейтинг: 0 Голосов: 0 6742 перегляду

Немає коментарів. Ваш буде першим!